Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 991 ggr
monstermash
2/16/14, 9:03 PM

OT - Kommer de neka mig boende?

Jag vet inte riktigt om detta hör in på Brott men… 

Jag funderar på att byta gymnasium nu i höst när jag börjar trean (har gått om ett år), men fortsätta med samma linje. Den enda information jag har hittat är att jag ska kontakta rektorn på min skola, och rektorn på den nya skolan och sedan se om jag kan få börja på den andra skolan till hösten. 

Den största anledningen till att jag vill byta skola är att jag inte trivs med jouren och är hela tiden rädd att de ska kasta ut mig för minsta lilla efter mina tidigare avstängningar. Det finns även fler anledningar som gör att jag inte trivs, men de hör inte till frågan. 

Jag har varit avstängd två gånger från internatet, ena gången för skadegörelse och andra gången för fylla. Om jag söker till en ny internatskola, riskerar jag att bli utan boende pågrund av detta eller får jag chansen att förklara avstängningarna för den nya skolan? 

Efter skadegörelsen blev jag avstängd i en månad och kommer även få betala böter tillsammans med de andra deltagande, vilken summa vi krävs på vet jag inte. Skolan sa även att om någon vill få reda på vilka som ertappats för skadegörelse så kan skolan lämna ut våra namn, stämmer detta? Polisen är inte inblandad (även om jag inte hade haft något emot det för jag har inte gjort det) - jag är medveten om att situationen låter lite konstig…

Annons:
fatcat
2/16/14, 10:03 PM
#1

Besitter tyvärr ingen vidare kunskap i ämnet men tror att du har stora chanser för antagande på andra internatskolor. Samtidigt lite konstigt att rättsväsendet inte är inkopplade, skolor har inga särskilda rättigheter att bedriva polisverksamheter.

Däremot om nya internatet begär information så har din nuvarande skola förmodligen tillstånd att berätta vilka elever som ertappats för skadegörelse. Vågar dock inte svära på att detta stämmer.. Kanske någon välvillig själ kan bekräfta?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

monstermash
2/16/14, 10:10 PM
#2

Ja det är konstigt, men förvånar mig inte eftersom alla inblandade har erkänt. Hur som helst vill jag inte ha en diskussion om att polisen borde vara inkopplad, nu är dem inte det och jag får göra det bästa av situationen.

fatcat
2/16/14, 10:20 PM
#3

Kan vara så att internatskolorna endast har rätt att begära information från tidigare skolor när eleven först blivit antagen.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Upp till toppen
Annons: