Annons:
Etikettmedia
Läst 1737 ggr
Freke
1/23/14, 11:03 PM

En mindre kriminell i världen då..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18229071.ab

Mille hittad mördad i Ulvsunda industriområde..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
fatcat
1/23/14, 11:16 PM
#1

Svårt o lämna den branschen..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Maria
1/25/14, 12:44 PM
#2

Jag är aningen skeptiskt till rubriken.

Visserligen en man som varit kriminell men även en man som varit familjefar och annat.

Jag gillar inte när man värderar liv så. 

Däremot så försvarar jag verkligen inte hans handlingar eller kriminalitet för övrigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Freke
1/26/14, 2:46 AM
#3

Har personliga erfarenheter av Mille tidigare i livet, så jag värderar honom efter mina..
även om han var en "familje"far och vad menar du med annat?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Maria
1/26/14, 7:40 AM
#4

Jag gissar att han var någons granne, någons vän osv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ford -57
1/30/14, 9:18 PM
#5

Eftersom d verkar som att han varit aktiv i knarkbranchen så e d ingen större förlust, höjdarna inom d skrået sysslar med massmord å massförstörelse av MÄNNISKOR.

fatcat
1/30/14, 9:30 PM
#6

#4 Tror också Breivik var någons granne..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
[Mustangcab]
1/30/14, 9:35 PM
#7

Han sysslade enligt Leif GW Persson med det mesta.

Maria
1/31/14, 6:17 AM
#8

Även om han var en "dålig" människa så är ju inte mord på honom eller andra "liknande" människor mer tillåtet eller accepterat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ford -57
1/31/14, 7:10 AM
#9

Ja inte vet jag, men hur många männskors liv har inte blivit helt förstörda pga denne individs å hans gelikars framfart, d e väldit svårt att se nåt förmildrande med dylika personer, meen Sverige  e ju ett väldigt förlåtande land för allsköns………..

Maria
1/31/14, 7:25 AM
#10

#6 Skillnaden mellan Breivik och Mille är ju att Breivik är fängslad för sina dåd medan Mille är mördad. #9 Menar du att det var OK att Mille blev mördad?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fatcat
1/31/14, 8:59 AM
#11

Jämförde inte handlingarna, bara att det är två kriminella människor som förmodligen var någons granne eller vän. Mord är aldrig acceptabelt, förstår bara inte denna sympatin för gärningsmän o kriminella? Kanske ingen slump att Stockholmssyndromet uppkom här i Sverige..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Maria
1/31/14, 9:37 AM
#12

Vem har sympatiserat med gärningsmän och kriminella? Jag fösöker bara se det rent sakligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Martin
1/31/14, 1:40 PM
#13

#11 Det är väl snarare med de kriminellas omgivning man har sympatiserat om man nu har sympatiserat med någon? Förmodligen älskar de flesta sina barn även om de är kriminella även om det såklart säkert finns de som bryter kontakten helt med dem också.

Det är svårt ibland, men man bör försöka skilja på människor och deras handlingar.

Stockholmssyndromet är ju inte något som bara kan inträffa bland svenskar så det var en ganska konstig liknelse, men däremot är ett av de mest uppmärksammade ärendena från just Sthlm och därav det fick det namnet.

Eller menar du att det var fram till 1979 (innan man började ge orkaner både manliga och kvinnliga namn) bara kvinnor som förstörde saker enligt USA som hade den traditionen? Som sagt, konstig liknelse. :)

mvh Martin

Annons:
[Mustangcab]
1/31/14, 2:08 PM
#14

Enligt GW Persson så var det inte frågan om vem som ville se honom död utan vem som inte ville se honom död. Han hade nyss kommit ut från et fängelsestraff.

Maria
1/31/14, 2:40 PM
#15

Säkert jättemånga som jublar när Mille är död men det gör ju ändå inte hans död mer acceptabel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fatcat
1/31/14, 2:47 PM
#16

#13 Ställde bara frågan.. Att känna medlidande för brottslingar är något typiskt svenskt skulle jag vilja påstå. Kanske just eftersom vi levt i högkonjunktur samtidigt som socialreformerna förekommit under en längre tid. Kriminalvården fungerar bra i Sverige.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Moa-]
1/31/14, 6:34 PM
#17

Jag sekunderar till allas stora förvåning givetvis bumbleboos inställning i denna tråd. Mord är aldrig acceptabelt, oavsett vem som är offret. Det kan vara förklarligt men aldrig försvarbart.

Maria
2/1/14, 9:12 AM
#18

#17 Bra formulering. Förklarligt men ej försvarbart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: