Annons:
Etikettövrigt
Läst 1282 ggr
[Juel70]
2013-12-22 16:44

Stalking

Fler här som lider av en stalker med psykiska sjukdomar som bakgrund? 

Hon verkar inte vilja ge upp ,vill inte lämna mig ifred, utan vill förstöra för mig på alla möjliga sätt. Jag vet vilka psykiska diagnoser hon har, men ändå äter hon inte medicin. Nu har hon troligen en psykos igen.

Jag är så trött på det här. Polisen får jag inte särskilt mkt hjälp från. Blev illa bemött från första början av min handläggare och han har inte hört av sig till mig varken via e-post eller telefon, fast jag skickar in tillägg med jämna mellan rum. 

Fler som kämpar med sånt här?  Finns det ingen som bryr sig, så hon kan får vård och medicin så hon slipper förstöra livet för sig själv och andra?

Annons:
LinaLj
2013-12-22 16:50
#1

Jag har haft väldiga problem med min halvsyster som har stalkat mig i perioder. Nu vet jag inte om det bygger på psykiska problem.

Jag har inte fått så mkt hjälp av polisen heller, men har alltid fått ett bra bemötande och fått riktigt bra råd. Enda gången de har kunnat göra något är när hon dök upp här hemma hos mig och vägrade att åka.

När det gäller psykiska problem osv så finns det tyvärr mycket lite man kan göra. För att en person ska bli tvångsomhändertagen så krävs det väldigt mycket och det krävs nästan att någon i familjen kräver det om personen inte utgör direkt fara för sig själv eller sin omgivning.

[Juel70]
2013-12-22 16:53
#2

Jag hoppas att hon på nåt sätt ska få vård, om det så ska till att det blir rättegång, så vill jag att mitt skadeståndskrav ska vara att hon får vård och medicin.

Nu har hon anmält mig för en massa påhittat djurplågeri till djurskyddet och länsstyrelsen vad jag vet. Fick sms och mejlbevis ang det (skickat till polisen) 

Får se om dom hör av sig snart. Jag och min håriga kompis väntar.

Upp till toppen
Annons: