Annons:
Etiketträttsväsendet
Läst 1948 ggr
Imasy
2013-12-04 21:34

"Rolig" lögn av polisen

Min granne bor granne med en misstänkt stormissbrukare som dealar lika mycket som han förbrukar själv. Flera i området har anmält detta till polisen och troligen har de span på honom nu. Han kör tydligen en grön Volvokombi av äldre modell.

Så idag skulle min vän och hennes make åka till vårdcentralen, med sin gröna Volvokombi av äldre modell.

Så när de glider ut från parkeringen ser de hur piketbussen glider fram bakom dem, och ligger efter dem hela tiden.

De börjar bli lite nervösa då de vet att de har glapp i baklysena och är ganska säkra på att nu ryker de, nu blir det stopp pga lyset.

Men poliserna gör inget tecken åt dem att stanna och de fortsätter fram mot vårdcentralen, som ligger bredvid ett område som inhyser många i missbrukarkretsar.

De svänger in på VC:s parkering och piketen glider efter in och parkerar, och ut trillar det polis efter polis.

Ut hoppar min vän och flinar lite och frågar om det är bra och om de kan hjälpa poliserna med något. Men nä, det var visst bara nykterhetskontroll de var ute på idag, och då min vän bara var passagerare tackade hon för sig och gick in på VC, och polisen hälsade att baklampan slocknat.

Nu kanske det var så att det bara var en sån kontroll, men jag har då aldrig sett eller hört att en hel piket smygglider bakom bilar för en sån sak 😃

Fler av er som vart med om liknande saker?

Annons:
fatcat
2013-12-04 23:47
#1

Jag blev skuggad och stoppad av polisen förra vintern.

Det började med att jag och några killkompisar var inne på systembolaget en vanlig fredagskväll. Vid utgången står två poliser som stirrar relativt intensivt. När vi promenerar tillbaka genom gallerian för att hämta bilen står också en polisbil vid parkeringen..

Jag ville vara schysst och köra kompisarna till ishallen där dem skulle titta på en hockeymatch. Slänger in drickat och startar skönheten. Upptäcker snart polisbilen i backspegeln, denna gången precis bakom oss. Blev stressad av situationen eftersom jag misstänkte att detta var samma poliser vi observerat tidigare. Blev fundersam och saktade ner. 

Kör slumpartat till närmsta väg för att bli av dem. Poliserna lekte ändå följa-John, några meter framåt på den nya rutten stannar de mig. Visst var det också samma poliser som på bolaget!😃 

Poliserna utförde en nykterhetskontroll och frågade nyfiket om drickat i baksätet samt åldern på mina medpassagerare. Jag berättade för båda herrarna precis det vi planerade för kvällen. De såg nöjda ut och önskade oss en god jul🙂

Måste få säga att man blir svettig av sådana situationer!😐

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Imasy
2013-12-05 00:03
#2

Kom att tänka på en annan sak, fast där stog väl inte polisen för det roliga på det viset.

Men hur som haver så var vi ute och nattvandrade, och jag och två till stog nere på stan och småpratade med poliserna som jobbade den kvällen.

Det var väl omkring midnatt och folk började bli ganska fulla. Medan vi står där kommer det fram en ung kille till oss och börjar prata.

Kan väl säga att vi stog allihop bredvid polisbilen, och poliserna var i full uniform med sina reflexvästar med "polis" tryckt över hela bröstet.

Så vi stog väl där och pratar väder och vind och rent allmänt hur det var nere på stan, om det hände nåt skoj på krogen osv.

Så när den där killen hade stått och pratat med oss alla i en fem-tio minuter vänder han sig till de två poliserna och säger "Å ni då grabbar, vart jobbar ni någonstans då?" 😃

(Poliserna svarade med en fråga om han var från Svärdsjö (vilket han också var) men det skämtet fattar man nog bara om man bor här 😉)

[Mustangcab]
2013-12-05 18:37
#3

# 2 Den var bra😂

[Moa-]
2013-12-05 18:38
#4

Jag förstår inte poängen med inlägget i TS?

[Mustangcab]
2013-12-05 18:42
#5

En av mina grannfura tog Volvon och skulle ned till macken, under E22:an är det poliskontroll. Grannfrun blir stoppad då hon har enbart ett framlyse vilket hon är väldigt medveten om och de har ne lampa hemma föra tt byta denne.

Polsen säger att hon har bara ett framlyse, ach säger hon slå till på huven så börjar det lysa igen. Polisen drämmer till på huven och se det lyser. Ingen var mer förvånad än grannfrun😂

Upp till toppen
Annons: