Annons:
Etikettbrottsoffer
Läst 2367 ggr
CupcakeGod
2013-11-28 16:21

Blev hackad på facebook

Jag tar detta väldigt seriöst då det är massa privat som jag inte vill att alla ska veta finns på facebook. 

Om någon kapar mitt konto. Alltså på något sätt knäcker mitt lösenord och loggar in på mitt konto och skriver tokiga saker till mina vänner. För att inte tala om allt privat som kan läcka ut i omvärlden. 

Kan jag gå till polisen och anmäla det?

Annons:
fatcat
2013-11-28 16:26
#1

Du kan gå till polisen, frågan är om det leder till åtal. Måste finnas någon form av bevismaterial som kan koppla den misstänkte till intrånget.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Ragdoll123]
2013-11-28 16:27
#2

Ja, du ska anmäla det. För att det är olagligt att Hack-a i sverige .

fatcat
2013-11-28 16:29
#3

Det är inte olagligt att "hacka". Systemutvecklare gör det ibland för att testa antivirusprogram eller sårbarheten på egna nätverk. Däremot är det olagligt att göra intrång i någons dator utan tillstånd.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Thiah]
2013-11-28 17:35
#4

Sen är det bra att komma ihåg att det kanske är bäst att inte ha för privata och känsliga saker på sajter som facebook.

CupcakeGod
2013-11-28 17:48
#5

#Det är privata meddelanden jag tänker på.

Freke
2013-12-01 17:55
#6

Men allt som skrivs på näten, även privata meddelanden bör ses som vykort.

Det är inte svårt att hacka, inte heller svårt att dela och framför allt är det ALLTID någon annan som har tillgången till dessa, speciellt över Facebook..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
vallhund
2013-12-02 15:12
#7

Vill man ha något privat så lägger man inte ut det på en sajt som kan hackas av en stor del av världens befolkning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: