Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 1398 ggr
fatcat
11/22/13, 5:47 PM

17 år gammalt mord (kanske) löst

"KTH-studenten Per Häggström mördades vid Swartlings ridskola i Stockholm 1996. I 17 år har mördaren gått fri men nu har en 39-årig man anhållits för mordet." - (Aftonbladet)

"Jag är säker på att det är han som har gjort det"
- Leif GW Persson.

Vad tror ni, kommer den misstänkte dömas för mordet?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
Aleya
11/22/13, 5:56 PM
#1

Har lyssnat nu på samtalet och han lät otroligt nykter för att vara full. Skumt är det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Martin
11/22/13, 6:09 PM
#2

Det krävs nog teknisk bevisning för för en fällande dom i detta fallet (är inte på något sätt insatt, har bara läst ovanstående länk). Även om en röstjämförelse skulle visa att det är den nu misstänkte som ringt samtalet kommer det aldrig kunna räcka för fällande dom om han hävdar samma saker fortfarande, att han sett någon annan hugga ner mannen.

Alltså, finns det teknisk bevisning tror jag det blir fällande dom, finns det inte så tror jag inte det blir det.

mvh Martin

fatcat
11/23/13, 12:47 PM
#3

Tack för svaren! 🙂

#2 Hoppas på teknisk bevisning. Om inte annat så kanske han erkänner? (om han nu är skyldig)

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Martin
11/23/13, 12:54 PM
#4

#3 Eftersom att rättegångar bygger på muntlighetsprincipen tror jag inte att man går till åtal på enbart ett erkännande i förhör under förundersökningen, då räcker det att personen ändrar sig i rättegången så blir det nog svårt att fälla. Jag tror att en åklagare som går till åtal 17 år efter begånget brott lutar sig mot teknisk bevisning. Någonstans har det ju också hänt något som gjort att man hittat en misstänkt gärningsman nu, vad det är skulle vara intressant att veta.

mvh Martin

[Mustangcab]
11/23/13, 2:44 PM
#5

Men han sitter häktad på den starkare graden,  sannolika skäl sa de på radion.

Martin
11/23/13, 4:46 PM
#6

#5 Ja, och det stärker min teori om teknisk bevisning (påstår jag).

mvh Martin

Annons:
Upp till toppen
Annons: