Annons:
Etikettövrigt
Läst 1410 ggr
Imasy
11/21/13, 10:33 PM

OT - När allt går fel

Det känns väldigt skönt att veta att det inte är bara jag här i stan som har problem av olika slag där ett fordon är inblandat.

Tänkte visa denna, stackars kille 😃

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.6513982-titta-vilken-start-pa-dagen

Annons:
[Mustangcab]
11/21/13, 11:14 PM
#1

Kan det betraktas som smitning från notan?😂Stackars karl😃

Imasy
11/21/13, 11:55 PM
#2

Ja det kan ju diskuteras 😃

Kom att tänka på en familj som åkte ifrån Willys parkering samtidigt som mig. 

De hade lastat in en massa mat i skuffen och sedan lastat in sig själva och for glatt iväg. Jag undrade vad de höll på med och om de inte glömt något.

Sedan kom den, den där tvärniten. Och ut for föraren och skyndade sig att slå igen skuffluckan 😃

[Mustangcab]
11/22/13, 7:25 PM
#3

# 2 😂

[Nomen Nescio]
1/18/17, 10:36 AM
#4

Apropå när allt går fel och dålig start på dagen…

Vi har ju fått vänja oss med att polis inte kan åka på allt på grund av bristande resurser, men när de får rycka in och medla mellan en frustrerad förälder och en tonåring som vägrar gå ur sängen på morgonen finns det kanske ändå en viss kapacitet för övriga samhällsinsatser hos polisen?

"Morgontrött tonåring fick polisen att rycka ut".

[Nomen Nescio]
1/20/17, 11:45 AM
#5

Ingen bra dag för motorsågstjuven, med ett gäng fullvuxna skogshuggare på sin vakt…

http://www.expressen.se/gt/skogshuggaren-svantes-order-till-den-fracka-tjuven/

landsbygdsbo
1/24/17, 7:45 PM
#6

Jag råkade ut för en dråplig historia för många år sedan.

Gick fel men blev rätt bra ändå…

Kylan hade kommit , nysnön och halkan var väl ungefär lika gammal som mitt körkort.

En sen kväll lekte jag på gatorna i vår lilla stad. kom runt ett gathörn och möter en annan bil, lika vilt sladdande  som min. Vi lyckas båda få stopp på våra fordon. Ut far en gubbe i femtioårsåldern (jag var ju nyss fyllda 18) Rusar fram mot min bil, jag vevar snabbt ner rutan för att säga- Där hade vi en jäkla tur..men det han jag inte, före hans lavett landade i mitt ansikte. Helt chockad ser jag gubb-jäkeln slänga sig i sin bil och försvinna. Nåväl en örfil är ju inte hela världen och varken bil eller jag blev ju permanent skadade så vi skrattade åt allt samman och åkte därifrån.

Ett par månader senare började jag umgås med en trevlig tjej. Tillbringade en hel del tid hemma hos henne. Men mötte bara modern. Hörde förvisso pappan ibland men… Så jag frågade henne vad han var sur för. Då berättade hon att hennes pappa hade misshandlat (hans ord) en yngling han höll på att krocka med och att han nu mådde väldigt illa för det.

Gissa vem som reste sig, stegade ut i tv-rummet gick fram till gubben , sträckte fram näven och så - Du, det där med örfilen, den glömde jag redan samma kväll.

Flickan och jag gick som det är brukligt i den åldern separata vägar, men gubben var jag bundis med så länge han levde 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: