Annons:
Etikettlagar
Läst 899 ggr
Anonym
Anonym
11/11/13, 7:13 PM

Räknas detta som våldtäkt?

Om en kille frågar mig om jag vill ha sex, jag säger ja trots att jag egentligen inte vill, men under hela tiden märker han tydligt mitt motstånd eftersom jag trycker mina händer rätt hårt på hans höftben när han stöter i mig. Han känner alltså tydligt att jag försöker trycka bort honom då det gör ont. Detta bryr han sig inte om utan bara fortsätter.

Är det våldtäkt? Tänkte mest eftersom jag faktiskt sa ja.

Annons:
rebeckanystrom-
11/11/13, 7:15 PM
#1

tror det räknas mer till sexuellt övergrepp.

om du nu inte motat bort honom och sagt nej upprepade gånger

fatcat
11/11/13, 8:46 PM
#2

Varför säger du ja om du inte vill? 

Förlåt för denna fråga men en våldtäkt räknas bara om du är i så kallat "hjälplöst tillstånd" och sagt nej..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Freke
11/11/13, 8:46 PM
#3

Nej. det räknas inte som väldtäkt, troligen inte heller övergrepp..

Blir svår bevisat.. Att du höll emot honom, kommer av en försvarare slaktas med att han var hetsig/stor eller allt för på.. Därav höll du emot..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[Moa-]
11/11/13, 9:32 PM
#4

Jag ser inte brottet, hur skall det vara tydligt för en annan person vad du vill om du inte säger det du menar?

Jag ser inte att något brott skall kunna bevisas enligt omständigheterna ovan, mycket tveksamt om ens något hypotetiskt brott föreligger.

Skall det rubriceras som våldtäkt enligt första stycket så krävs det tvång och misshandel eller hot om brott, att du inte vill skall vara tydligt och det räcker inte att säga nej, utan du måste göra någon form av motstånd.

Upp till toppen
Annons: