Annons:
Etikettbrottsoffer
Läst 843 ggr
fatcat
2013-11-06 14:45

Antirasistiskt våld

Jimmie Åkesson fick igår en tårta i ansiktet. Bra enligt så kallade "antirasister", frågan är dock hur demokratiska dem själva är? Tillåter inte yttrandefriheten att politiker i lugn o ro ska kunna signera böcker och vistas offentligt?

Den 60 åriga tårtkastaren gjorde sedan ett uttalande där hon generaliserade alla nationalistiska partier i Europa för att vara "nazistiska". Tårtattacken ska varit för att "uppmärksamma" fascismens växande inflytande.

En förvirrad och destruktiv tankevärld kan tyckas men faktum är att våldet idag tyvärr är väldigt vanligt bland antirasister.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/jimmie-akesson-fick-tarta-i-ansiktet_8696556.svd?sidan=3

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
[Mustangcab]
2013-11-06 19:58
#1

Bosse Ringholm och Kungen har också fått tårtor kastade på sig och de kan väl knappast bedömas som extremister.😃

fatcat
2013-11-06 20:17
#2

Beror helt på tårtkastarens motiv. Är inte själva påhoppet som gör personen till en extremist även om det i sig är olagligt.🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

vallhund
2013-11-07 06:11
#3

Ett solklart angrepp på demokrati o yttrandefrihet!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Imasy
2013-11-07 09:23
#4

Säger samma sak som #3. Åkesson har väl rätten att tycka vad han vill utan att bli utsatt för våld, även om man inte håller med honom.

Men där tycker jag faktiskt de andra partierna beter sig illa de också. Alltså sådant där att de inte vill sitta bredvid SD, inte samarbeta med dem osv. 

Nu tycker jag förvisso att SD är ett gäng pajjasar, men är det verkligen rätt att frysa ut ett parti som sitter där de sitter för att de fått folkets röster, bara för att man inte gillar deras politik?

vallhund
2013-11-07 09:28
#5

En vis person sade en gång, fritt ur minnet:

Jag tycker att dina åsikter är helt galna/uppåt väggarna/totalt felaktiga, men jag skulle ge mitt liv i kampen för att försvara din rätt att fritt få uttrycka dina åsikter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

fatcat
2013-11-07 09:35
#6

Denna visa människa som gavs uttrycket var Voltaire. Upplysningsförfattare som under sin livstid både suttit i fängelse och blivit torterad för hans kamp mot etablissemanget och för upprättandet av yttrandefrihet.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
vallhund
2013-11-07 09:39
#7

#6 Tack! Min hjärna är inte riktigt kompatibel så här dags på dagen.

Skall straxt sova eftersom jag skall arbeta inatt igen ikväll.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: