Annons:
Etikettlagar
Läst 880 ggr
pernillaa
2013-10-16 09:38

Snabb fråga

Hej

Kortfattat. har samarbetssvårigheter med pappan till min son som är 7. Pappan vägrar låta mig söka hjälp för pojkens sängvätning och problem med koncentration m.m.
Skolan har larmat att det är problem även där så vi har tidigare haft 2 möten på skolan angående detta.
Nu har han ställt in 4 möten på rad på skolan och senast bara 20 minuter innan. Vi hade mötet iaf för skolan tyckte det var nog med inställda möten. Fick då möjlighet att berätta hur det egentligen står till.
Skolan tog det mycket allvarligt och kommer lämna in en anmälan till soc. Jag har kallat till möte på familjerätten eftersom han inte dyker upp på mötena på skolan. Mötet skulle vara imorgon och han avbokade idag. Sen skulle han tydligen ha fullt upp så närmaste tid han kunde var 5 nov. Alldeles för långt bort och jag är säker på att han kommer avboka även det mötet.

Frågan: Måste man ha försökt med familjerätten innan man drar igång en vårdnadstvist?
Och isf, hur långt ska det måsta gå med dessa avbokade möten innan vi kan göra någonting ändå?
Pojken behöver hjälp snart och det tar tid med både en tvist och soc utredning med grund av anmälan. Känns som att jag inte har tid att vänta på att han ska avboka fler möten nu.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
2013-10-16 09:38
#1

Glömde skriva att vi har gemensam vårdnad och han bor hos oss varannan vecka.

Ha en bra dag! // Pernilla

Eine
2013-10-17 11:11
#2

Jag skulle ansöka om ensam vårdnad om jag varit i samma situation…Rätt eller fel..Pojken behöver ju hjälp.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

pernillaa
2013-10-17 12:50
#3

Jag ger honom EN chans till med det här mötet på familjerätten den 5e…får se vad som händer.

Ha en bra dag! // Pernilla

Eine
2013-10-17 16:29
#4

#3 Jag tänker på dig ,för vad nu det kan vara värt när vi inte känner varandra. Varmt lycka till,och stå på dig!(annars gör någon annan det)

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

pernillaa
2013-10-18 09:18
#5

Tack, det värmer. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

[Moa-]
2013-10-18 12:16
#6

Något som jag inte tror att du gör, men som aldrig kan påtalas nog är; var noga med att aldrig baktala den andre föräldern inför barnet. Barn snappar upp cyniska kommentarer och småsaker som kan framstå som oskyldiga snabbare än man tror. Detta är något som skulle förvärra istället för att förbättra problemen. Är det möjligt att dina och faderns problem kan vara en faktor i din sons svårigheter? (Notera att jag inte säger att det är så, utan det är en helt öppen fråga.)

Lycka till med att lösa din sons problem, hoppas att det löser sig på bästa sätt! =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: