Annons:
Etiketträttsväsendet
Läst 849 ggr
Freke
10/9/13, 9:49 PM

Underbar konversation - Det är inte visat att ....

10 oktober, Kriminalvården_
"Önskar ringa Förvaltningsrätten i Stockholm angående en dom."_
BESLUT: Ansökan avslås
Bedömning: Det är inte visat att NN skulle ha starka skäl att medges begärt telefonsamtal.

10 december, Kriminalvården_
"Anhåller om att få ringa den serbiska ambassaden"_
BESLUT: Ansökan avslås.
BEDÖMNING: Det är inte visat att NN skulle har starka skäl att medges begärt telefonsamtal

13 december, Kriminalvården_
"Anhåller om att få ringa Utrikesdepartementet (UD). Då jag av märkliga skäl inte får ringa serbiska ambassaden fast jag är serbisk medborgare oxå"._
BESLUT: Ansökan avslås.
BEDÖMNING: Det är inte visat att NN skulle ha starka skäl att medges begärt telefonsamtal.

17 maj, JO_
"Jag skulle vilja skicka in till dig ett antal avslag som jag fått helt på otroliga grunder."_
BESLUT: Du har i en anmälan framfört klagomål mot Kriminalvården. Det som du anfört ger inte anledning till någon åtgärd från JO:s sida. Ärendet avslutas.

http://tidningenfilen.se/det-ar-inte-visat-att

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
[Moa-]
10/10/13, 8:38 AM
#1

Ja, men vilka skäl fanns till samtalen? Ville vederbörande undersöka sin eller någon annans dom? Fanns det något syfte att tala med ambassad eller UD? Många ägnar tyvärr sin tid åt att ringa myndigheter utan egentliga ärenden…

Freke
10/10/13, 8:50 AM
#2

Han ville gå igenom sin egen dom.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[Moa-]
10/10/13, 8:59 AM
#3

Det låter märkligt att avslå, dock undrar jag om inte själva ansökningarna är mer ifyllda än det som ses ovan?

Upp till toppen
Annons: