Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 1604 ggr
fatcat
9/30/13, 4:50 PM

Internetbedrägeri

Någon här som varit med om internetbedrägeri? Då tänker jag mig allt från falska annonser på blocket/tradera eller till virus som kapat kontouppgifter och lösenord.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
[Mustangcab]
9/30/13, 5:29 PM
#1

Nej men massvis med försök til detta genom mail😃

Pauliine
10/1/13, 7:50 PM
#2

Mitt ex blev blåst på blocket - två gånger. Skulle köpa ipad.

Dock skulle jag säga att man bara måste vara uppmärksam och inte skicka pengar hur som helst utan att använda tex paypal vid högre belopp. Finns många sådana fakesidor också, gäller bara att vara uppmärksam.

Jag höll på att bli blåst igår, då paypal just skickade ett mail ang att jag måste uppdatera mina kontouppgifter. Lite span bara så insåg jag att hemsidan inte var paypals hemsida. Som sagt, med en aning uppmärksamhet är det inga problem oftast. :)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Imasy
10/1/13, 7:55 PM
#3

En kurskamrat berättade att hennes pappa hade blivit lurad av någon som ringde från "banken" och behövde hans koder. Pappan hade blivit av med runt 10.000 kr tror jag.

Men annars vet jag ingen, men jag får ju precis som #1 skriver en massa smörja från t.ex våra största "banker", "Telia" behöver rätta till en felaktig faktura, "Blocket" ska skicka tillbaka pengar från en betald annons osv.

Freke
10/1/13, 8:41 PM
#4

Har bara fått ett bankkort skimmat, så där lagom roligt eftersom det skedde efter/under semesterresan hem…

6800kr som försvann, fick dock tillbaka det av banken då vi kunde bevisa att vi omöjligen kunde ha utfört den transaktionen..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Upp till toppen
Annons: