Annons:
Etiketträttsväsendet
Läst 1221 ggr
[Moa-]
2/23/13, 10:27 PM

Sveriges rättssystem

Tänkte slänga upp en liten frågesport om det svenska rättsväsendet, dock på en grundläggande nivå.

Annons:
Maria
2/24/13, 8:42 AM
#1

4/5

Missade fråga 4😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Moa-]
2/24/13, 10:51 AM
#2

bumbleboo; det kan jag nästan förstå att man gör, inte lätt när regler inte är så som de alltid varit… =P

Martin
2/24/13, 2:56 PM
#3

Intressant vad man inte visste att man inte visste :o)

3 av 5 och mest missnöjd är jag med att jag missade på trean. Har inte känts som att det är så lång tid de gånger jag varit i rätten :o)

mvh Martin

[Moa-]
2/24/13, 3:14 PM
#4

Martin; okej, så kan det ju vara, men ser man det ur ett större perspektiv så vet man ju inte om det bör anses som så lång tid, tid krävs både för att få kontakt med inblandade parter och ta ett övervägt beslut…

Jag är mest förvånad att så pass många har haft rätt på femman som är det som jag anse är mest av en "hittepå"-fråga. Logiken tar kanske överhanden… =)

Martin
2/25/13, 8:23 AM
#5

#4 Femman var enkel med alternativen, hade jag fått säga ett antal utan att kunna välja bland alternativen hade jag nog inte varit nära :o)

mvh Martin

[Moa-]
2/25/13, 11:28 AM
#6

Nej, så blir det ju, men med för "nära" alternativ handlar det ju mer om rena gissningar än faktiskt kunskap/insikt och då tycker jag lite att det förlorar sin poäng…

Annons:
[sakring2]
2/27/13, 6:28 PM
#7

Missade även jag fråga 4.

Upp till toppen
Annons: