Annons:
Etikettövrigt
Läst 1196 ggr
[Cleooo]
11/19/12, 8:27 PM

Tips om blogg

hej

tänkte tipsa om en väldigt bra polisblogg:

http://konstapelbastian.blogspot.se/

mvh cleooo

Annons:
[Moa-]
11/19/12, 9:15 PM
#1

Jag har nu endast skummat de första inläggen och är mycket tveksam till två saker:

1. Sanningshalten

2. Tystnadsplikt och sekretess - Är det som står sant, hur kan vederbörande då hänga ut personer som lär vara relativt lättidentifierade för närstående?

[Cleooo]
11/19/12, 9:22 PM
#2

1. det är sant då jag känner honom

2. han tänker mycket på sånt som att inte hänga ut nån

jag tycker bara att det är en bra blogg och ville därför dela med mig av den Glad

[Moa-]
11/19/12, 9:31 PM
#3

Ja, men att tala om en kvinna som kommit till Sverige har problem med sin man och har en treårig dotter (tror jag att det var) som endast talar spanska. Känns som om det är relativt lätt identifierbart för de som finns i hennes umgängeskrets…

Jag är som sagt skeptisk och anser att myndighetspersoner skall sköta sitt arbete på arbetstid och aldrig riskera att på en blogg kränka sekretess och arbetsetik.

Sedan om en person på fritid vill kommentera aktuella händelser, absolut, men att på sin fritid blogga som polis, blir väldigt märkligt för mig…

Martin
11/19/12, 10:39 PM
#4

Instämmer helt med #3.

Dessutom är det rent för långa blogginlägg för att läsa - jag skulle kanske tycka det var intressant om det var korta inlägg som skulle kunna ge mig info om något intressant jag sett i en tidning eller dylikt. Men som sagt, jag är ganska tveksam till upplägget.

Men var och en gör som den vill och håller man sig bara inom lagens gränser så är det ju fritt fram.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: