Annons:
Etikettmedia
Läst 1145 ggr
Freke
2012-10-31 18:55

Vet inte varför jag måste le?

men i Aftonbladet fanns detta att läsa..

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15702069.ab

Brinkenstjärna på väg in i fängelse..

Och det enda som kommer upp i mitt huvud är lät texten till

-Keep your eye on the sparrow - Ledmotivet till Baretta..

Don't go to bed, with no price on your head
No, no, don't do it.

Don't do the crime, if you can't do the time,
Yeah, don't do it.

Sen kan han tycka att det är synd om familjen som får lida för hans misstag, igen? Sicken klant..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
[Moa-]
2012-10-31 19:27
#1

Märklig artikel måste jag säga. Men han nekar inte och tycker synd om sig själv? Hmm…

Missat filmen, filmen, men texten var ju minst sagt passande… =P

Martin
2012-10-31 22:15
#2

Jag brukar vara skeptiskt till vad som står i kvällspress och även om det sällan är rena lögner så är det sällan heller rena sanningar.

Att man döms till 30 dagars fängelse för olovlig körning är inget konstigt, men det brukar ju vara dagsböter på brottet och fängelse brukar bli aktuellt när man inte kan pynta. Att man får fängelse för ett brott, av denna relativt lindriga kalibern, som man begått för 8 år sedan känns konstigt.

Skulle vara intressant att se vad det står i domen.

mvh Martin

[Moa-]
2012-10-31 22:19
#3

Ja, det är ju en annan sak, dock kan bötesstraff omvandlas till fängelse om den dömde vägrar att betala, vilket skulle kunna vara en tanke här med tanke på tiden och vem det handlar om… Ser ju även ut som han fotat sig själv för att skicka en bild. Vad jag vet får du en heller poliseskort för att inställa dig till en öppen anstalt.

Det mesta av artikeln har en lätt komisk anspelning…

Martin
2012-11-01 00:33
#4

Tror det är ganska mycket PR gällande den gode Brinken. Samma sak gällande hans böcker, att han gjorde "inbrott" hos förlaget och tog böcker för att dela ut i butikerna själv.

Som du säger Moa, han lär ju inte varit frihetsberövad för detta och att polisen skulle hämta honom och köra honom till öppen anstalt… känns konstigt. Nästan konstigare än att de poliserna som i så fall körde honom skulle låtit honom sitta med telefonen eller annan kamera och fotografera sig själv under färden.Eller prata i den för den delen (nedanstående är citat ur artikeln).

När Nöjesbladet når Michael Brinkenstjärna sitter han i en polisbil, på väg mot den öppna anstalt han ska placeras på.

– Det är sant. Jag sitter i polisbilen nu. Men jag har ju rett upp mitt liv, säger han.

Å andra sidan påstår han att han förlorar 2-3 miljoner på detta och har han den inkomsten på en månad så har jag svårt att tycka synd om honom ändå :o)

mvh Martin

[Moa-]
2012-11-01 08:07
#5

Ja, märkligt är det, måste jag nog säga…

Mobil i polisbil kan nog få förekomma under vissa omständigheter, men det mesta låter extremt riggat…

Ja, den inkomsten, skall vi anmäla oss som vikarier? ;)

Upp till toppen
Annons: