Annons:
Etikettlagar
Läst 1257 ggr
[sakring]
10/10/12, 6:20 AM

Lämna ut namn på en blogg

En person har fått sin hund avlivad av en veterinär. Denne person har en blogg där hen har namngivit veterinären. En annan person lägger in en länk om bloggen på ett forum. Är detta verkigen tillåtet?

Annons:
[Moa-]
10/10/12, 9:30 AM
#1

sakring; exakt samma sak har diskuterats nyligen, dock under rubriken "Hänga ut ett företag?".

Allt beror på omständigheter och syfte, men i det fallet du hänvisar till är jag relativt säker på en fällande dom gällande förtal.

[Moa-]
10/10/12, 9:34 AM
#2

Min kommentar ovan och i tidigare tråd diskuterar inlägget så som det var formulerat tidigare, men uthängning av för- och efternamn.

Freke
10/11/12, 8:38 PM
#3

En undran? Varför hade hunden blivit avlivad?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[Moa-]
10/11/12, 8:42 PM
#4

Vad jag förstått det som är det av misstag av en för hög dos narkos/bedövning, men detta är bloggerskans egen version som jag sätter relativt låg tilltro till…

Freke
10/11/12, 9:28 PM
#5

Nu är det ju inte allt för ovanligt att ett djur avliver under narkos, visst är det tråkigt när det händer, men att en veterinär skulle göra det som misstag finner jag osannolikt då det finns så många saker som kan gå fel under narkos.

Men bloggerskan som så många andra söker syndabock för felet ligger ju alltid hos någon annan, för djuret var ju helt friskt när hon besökte veterinären? eller hur…

Tråkigt, men shit happens

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[sakring]
10/11/12, 9:38 PM
#6

Här är länken till bloggen

http://cathleen.se/category/ozzy.html

Annons:
[Moa-]
10/11/12, 9:39 PM
#7

Ja, det är en otroligt tråkig historia! Däremot beter sig bloggerskan precis så som du säger på ett sätt som tyder på att hon endast vill ha någon att skylla på…

Upp till toppen
Annons: