Annons:
Etikettmedia
Läst 1022 ggr
Maria
9/8/12, 12:55 PM

Uppfinningsrika tjuvar

Jag såg som hastigast på TV i morse om snatteri/stöld och jag tror att det var från USA.

Där var det en man som "snott" en ny moped i en affär.

Han hade gått in tagit mopeden till kassan och sagt att han nyligen köpt den och ville byta den. Biträdet frågade om han hade kvitto med det hade han ju givetvis inte så det gick inte att byta så han tog "sin" moped och gick ivägFörvånad

Hur kan man bara komma på något sådant?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Moa-]
9/8/12, 1:00 PM
#1

Ha ha, ja, det var ju också en märklig historia… Varför tog han in den från början? Vore det inte enklare att endast ta den därifrån? (Om man nu skall vara tråkigt rationell.)

Maria
9/8/12, 1:09 PM
#2

Fast jag uppfattade det som det var ett ganska stort moped/cykelvaruhus och alla mopederna fanns inne i byggnaden. Så han var tvungen att få ut den.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Moa-]
9/8/12, 1:16 PM
#3

Okej, då är jag med. =) Jag tänkte att mopeder/motorfordon ofta står skyltade framför butiker, men allt beror väl på hur stort det är…

Dock ganska kallt gjort, han måste ha varit en bra skådespelare!

Maria
9/8/12, 1:31 PM
#4

Detta var ju Amerika och där är allting gigantiskt stort, hahaSkrattande

De sa också att det förmodligen var en ganska van och iskall tjuv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Moa-]
9/8/12, 1:40 PM
#5

Så måste man ju tänka när det gäller USA, glömde det. ;)

Upp till toppen
Annons: