Annons:
Etikettböcker-tv-radio
Läst 1214 ggr
Sunelito
7/30/12, 11:30 PM

Boktips, Jihad

Om ni är intresserad av att veta mer om extremister är Magnus Sandelins bok Jihad : svenskarna i de islamistiska terrornätverken, att rekommendera.

"Jihad - svenskarna i de islamistiska terrornätverken berättar om individerna, organisationerna och idéerna inom den våldsbejakande islamistiska miljön i Sverige. Magnus Sandelin fortsätter att utforska den ideologiska extremismens motiv och möter människor som anser att mord är rättfärdigt i kampen för det goda. Boken öppnar dörrar till en sluten miljö och går till botten med flera av de senaste årens utredningar om terrorbrott."

Annons:
[Moa-]
7/31/12, 8:31 AM
#1

Ur vilket perspektiv är boken skriven? Med vilka källor? Skönlitterär eller dokumenterande?

Denna bok är jag mycket skeptisk till, så som allt som har till syfte att öka islamfobin och främlingsfientligheten.

Mongalas
8/9/12, 11:38 AM
#2

Moa: Boken är dokumentär, författaren är journalist. Den har ett rikt källregister. Hur kan du påstå att boken har till syfte att öka islamofobin om du inte har läst den? Tvärtom granskar den en liten extrem miljö som finns i Sverige, och är mycket noga med att inte generalisera.

[Moa-]
8/9/12, 11:59 AM
#3

Jag är negativ till det som ökar islamo fobin, skeptisk till boken efter den korta beskrivningen ovan. Därför jag frågade för att få en bättre grund att göra ett ställningstagande till om detta var något som jag önskar läsa eller ej.

Upp till toppen
Annons: