Annons:
Etikettvittne
Läst 1886 ggr
Catta-
7/17/12, 8:09 PM

Agera?

Jag bevittnade nyss tre unga pojkar(6-7år) som först slog lite lätt och pillade på en bil som stod parkerad och sedan slängde en glasflaska i marken(där många, människor och hundar brukar går) så den gick i tusen bitar. Ena pojken tog sedan upp en lite större bit som inte gick sönder och kastade den igen.

Mamman satt på en bänk 70-80 meter bort och gorde ingenting. Borde jag ha ringt polisen eller någon annan? Skulle dom ha gort nått?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
[Moa-]
7/18/12, 8:48 AM
#1

Catta-; jag hade utan tvekan sagt till mamman som satt på bänken, är du säker på att det är mamman som satt på bänken?

Tar inte mamman ansvar skulle jag tala om för barnen själv att det ej var ett acceptabelt beteende. (Givetvis utan att fysiskt vidröra barnen.) Skulle inget av ovanstående påverka beteendet hade jag ringt in en anmälan, men att anmäla barn under 15 år ger i få fall någon direkt effekt. (Möjligen förbättra läget för försäkringsersättning/skadeståndsskyldighet om bilen skulle bli skadad.)

martdat
7/25/12, 1:11 PM
#2

jag hadde ringt polisen, dels för att polisen ska veta att det förekommer o hittar de barnen så görs en anmälan från dem till socialtjänten, vilket kanske är behövligt om man tycker det är ok att ens barn gör så,,

alternativt så hadde jag skällt ut barnen själv.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Maria
7/26/12, 6:35 PM
#3

Jag kan ju tycka att polisanmäla är tveksamt när mamman uppenbarligen satt i närheten. Jag har svårt för att tänka mig att polisen rycker ut för att någon gör sönder en flaska möjligtvis om det blivit åverkan på bilen.

Däremot skulle jag givetvis talat om för mamman att hon får hålla koll på sina barn och jag hade även talat om för barnen att detta är INTE OK.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Moa-]
7/26/12, 6:42 PM
#4

bumbleboo; skulle det bli skador på bilen/riskera orsaka skador på bilen hade jag utan tvekan gjort en anmälan, framför allt för ägarens ev. försäkringsproblem. Åkt ut tror jag ej att polisen skulle har gjort oavsett. Annars hade jag som ovan konstaterat gjort det bästa av en dålig situation.

Upp till toppen
Annons: