Annons:
Etikettetik-och-moral
Läst 1282 ggr
Itchy
2012-06-02 20:08

vad får jag göra för att skydda min moped

nyss fick jag reda på av en granne som var ute med sin hund tidigt imorse att hon sett några av mina nya grannar vid min moped med en ficklampa & tänger, men att de snabbt avbröt sina försök när hon konfronterade dom…jag vet precis vilka det är, och vart de bor, men vad kan jag göra (lagligt) för att förhindra att kräken försöker att sno min moped igen ??

jag kan väl inte sätta upp kameraövervakning på offentlig plats utan tillstånd ??

(det finns inga möjligheter till moped/cykelgarage i mitt bostadsområde)

just nu så ska jag sätta upp en lapp i deras trapp med ett meddelande om att de är iaktagna, och att om de försöker igen så rings polisen, eller om grannen ertappar dem igen, så släpper hon sin hund

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
LaSadie
2012-06-02 20:12
#1

Finns försök till stöld kanske?

Itchy
2012-06-02 20:14
#2

jag har ju inga bevis på att de försökt stjäla den förutom det min granne berättade (jag tror henne)

detta blir det 3e stöldförsöket på ett halvår >_<

och jag köpte en gammal skruttig moped så att jag inte skulle behöva oroa mej för att folk skulle sno den -_-

You can't spell Bitchy without Itchy

LaSadie
2012-06-02 20:22
#3

Jag vet inte vad man ska göra, men vet hur du känner dig. Blev av med tre cyklar på cirka 6 månader, sen dess har jag använt bilen. Man blir ledsen av inte få ha sina saker ifred :(

[sakring]
2012-06-02 23:07
#4

Ta bort tändstiftet så slipper du förmodligen få din moped stulen.

Itchy
2012-06-02 23:28
#5

#4 det är motorn de varit & kollat på denna gång :/

(de har en "slaktmoppe" ståendes ute på gården som behöver delar)

You can't spell Bitchy without Itchy

Upp till toppen
Annons: