Annons:
Etikettlagar
Läst 1921 ggr
Frida2680
2012-05-10 20:42

alkohol

ska på en fest på lördag och har hört att polisen kanske kommer dit.
vad gör poliserna med minderåriga som dricker?
finns det något straff eller böter för de?
jag är femton år, och jag vill inte ha några svar om att jag är för liten för att dricka, vill bara veta vad dem skulle göra om dem kom.

Annons:
[Moa-]
2012-05-10 22:58
#1

Högst troligen häller de ut alkoholen för er. Den som langar riskerar däremot påföljd om det framkommer vem som försett er med alkohol, men ni som underåriga som dricker riskerar ej straff nej. Däremot finns risken att du blir eskorterad hem till dina föräldrar med en förklaring om vad som föregått, upprepade förseelser kan leda till vidare kontakt och utredning hos socialtjänsten.

[sakring]
2012-05-11 00:43
#2

Blir du så berusad att du inte kan ta vara på dig själv hamnar du på sjukhus. För magpunpningFlört

Honestyisdead
2012-05-11 16:56
#3

Alkoholen om händertas, föräldrar blir kontaktade och i värsta fall hamnar man på sjukhus.

Freke
2012-05-14 17:04
#4

Alkoholen hälls ut, av polis.. Om det hade varit ordningsvakter hade den omhändertagits..

Föräldrar kontaktas och en socialanmälang kommer att göras. sjukhus för magpumpning händer endast om alkoholförgiftning kan misstänkas.

Och om den som försätt er/dig med alkoholen kan gripas kommer det att göras och en anmälan kommer att göras och troligen kommer du/ni att kallas till förhör för att avslöja vem som försätt er med alkoholen

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Martin
2012-05-15 12:49
#5

Det beror på var i Sverige det är. I Kronobergs län samt i Malmö så blir man kallad som vittne om det upprättas en anmälan om brott mot alkohollagen (någon har försett den minderårige med alkohol).

I övrigt är det väl generellt som de andra skrivit, kontakt med föräldrar, anmälan till socialen samt spriten förverkad.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: