Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1598 ggr
MiroSputnik
3/25/12, 6:13 PM

Stulen plånbok Eskilstuna

Jag slänger ut en vädjan om hjälp av alla vänliga själar i Eskilstuna.

Jag blev bestulen på min plånbok idag när jag besökte loppisen på Munktellarenan. Tyvärr upptäckte jag det för sent och förövaren hann förmodligen lämna platsen.

Alla kort mm är spärrade och pengarna är säkert borta, men jag vill gärna ha tillbaka plånboken, och de brukar ju dumpas efter att de länsats på cash.

Nu behöver jag hjälp av era ögon. Hittar ni min plånbok nånstans ber jag Er ta hand om den och kontakta mig, antingen via medelande eller direkt i tråden.

Hittelön utlovas!

Tack för hjälpen!

/Maria

Annons:
Björnidet
3/25/12, 9:56 PM
#1

Du behöver gå ut även på facebook med detta. Lycka till

Martin
3/25/12, 11:35 PM
#2

Ett tips även om det kanske är för sent; Leta i papperskorgar på offentliga toaletter samt vanliga papperskorgar i närheten om det inte är för sent / de har tömts.

mvh Martin

MiroSputnik
3/26/12, 8:33 AM
#3

Hej igen!

En vaktmästare på munktellarenan hittade mycket riktigt plånboken i en papperskorg på toaletten när de tömdes imorse! Alla pengar va borta, men korten va kvar.

Huvudsaken är dock att jag fick tillbaka alla kort och så…

Tack för all hjälp!

/Maria

Björnidet
3/26/12, 9:37 AM
#4

Grattis, ovanligt att dom lämnar sådana saker så nära brottsplatsen, det finns ju papperskorgar på stan med. Grattis igen.

Martin
3/26/12, 2:06 PM
#5

#4 Inte alls ovanligt. Den som tar plånboken behåller den sällan mer än en minut, är det ligor som opererar så lämnar man över den snabbare än så. Är man ensam vittjar man den och gör sig av med den mycket snabbt, oftast inom några minuter. Har varit med om det många gånger och sett många övervakningsfilmer på det. Och det säger sig ju själv: Blir man tagen så är det enklare att förklara att man har pengar på sig, än att man har någons plånbok som denne har beskrivit ordentligt osv, samt kontokort och dylikt.

Oftast hittar man väskan vid väskryckningar inom cirka 300-500 från brottsplatsen om gärningsmannen försvann på cykel, längre bort om de försvann på moped. När det gäller gärningsmän till fots beror avstånden på var närmsta ställe där man kan tulla en plånbok utan att det ser misstänkt ut ligger, men som sagt offentliga toaletter, papperskorgar vid buskage osv är bra ställen att börja leta på.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: