Annons:
Etikettmedia
Läst 1998 ggr
Freke
2011-12-24 10:42

Barnläkaren på Astrid Lindgren

Expressen idag

Åklagaren Granskas

Har ni läst hur utredningen gått till? Läst hur inkompetenta poliser, dömer en läkare i förhand innan ens utredningen är färdig?
Poliser som inte har vett att prata med den gripne? Inte heller vet vad Natrium Klorid är utan får för sig att det är något giftigt..

Bra jobbat.. Eller?

Inte undr på att man blir både kritisk och rätt för rätt apparaten, för vet man inte vad man gör så kanske man inte ska göra..

"trained monkey" är ett uttryck som jag kan tycka gör sig mer och mer till tals. för jag skulle nog hellre utredas av en apa, då den troligen inte har en förutförfattad mening om mig.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
Martin
2011-12-26 22:31
#1

Det är ju bra att det blir en granskning, men kvällspressen och en källa som dessutom är partisk så skulle i vart fall jag ta det med en nypa salt. Det är nog inte hela sanningen, även om det säkert finns något som stämmer.

mvh Martin

Freke
2011-12-27 09:34
#2

Visst är det väl så att pressen är ute efter att sälja, men det hon själv skriver om sina upplevelser med polisen är hennes, och inte helt osanna.

För det är så hon upplevde det, och den som varit med om ett gripande eller en husransakan kommer att säga likvärdiga saker.

Att Polisen inte har hyfs, koll eller något som talar för kompetens, eftersom dom allt för ofta är färgade av vad dom fått veta utav åklagare och är inte helt öppensinniga i sina handlingar.

För även om misstanke finns så är eller ska man inte vara dömd förren en domstol fällt en för det brottet som man påstås ha gjort..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Martin
2011-12-27 10:42
#3

Det är rätt. Men, jag tror inte att hon träffade alla 20.000 (?) poliser i Sverige, hoppas inte det i alla fall. Verkar ju vara resursslöseri i så fall. Syftar då på att jag tolkar ditt inlägg som att det gäller polisen som helhet och inte polisen i detta fallet, och det i kombination med att du kopplar det hennes upplevelse av polisen.

Visst är det hennes upplevelse att det är så, förutsatt att hon nu sagt så och att hon berättat om hur hon upplevt det - jag har inte själv läst intervjun. Intressantare hade ju varit att få ta del av förhören som jag inbillar mig när det gäller grövre brott är inspelade på band.

Men som du säger, man skall ju inte vara dömd på förhand och polisens roll är ju även att ta fram saker som talar till den misstänktes fördel.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: