Annons:
Etikettövrigt
Läst 3248 ggr
DarkKitty
11/22/11, 12:41 AM

Har jag en stalker efter mig?

Det hela började för några år sedan på en sida. Denne sökte kontakt och tyckte att jag såg snäll osv. Denne hade inte så många vänner så jag fanns där och gav denne råd. Senare sa denne att denne var kär i mig. Jag tänkte att vi kunde försöka. Men jag gjorde slut efter ett tag utan att ens ha träffat människan. Nu är det så att denne kontaktar mig och försöker ge mig dåligt samvete. Denne säger att denne ska ta livet av sig om det inte blir vi två. Denne säger att det är bara denne person som älskar mig på riktigt. Jag har sagt upp kontakten men denne fortsätter bara. Denne låtsades vara en kompis en gång och så skickade kompisen ett sms där det står : X är på sjukhuset, X kommer kontakta dig när X vaknar. Jag frågade varför och kompisen sa i stil med att det var för X inte kan leva utan mig. Och att jag var skyldig att bli tillsammans med X. X hade tydligen tagit sömntabletter i försök att ta livet av sig. Jag sa att jag inte är skyldig X någonting alls. Då sa kompisen att jag hoppas att jag inser vad jag har gjort och att jag ska höra av mig när jag blir tillsammans med X. Detta var från X mobilnummer. Några dagar senare skrev han att han jobbade. X alltså och att X tänkte på mig. X sa att X hade varit död i 10 minuter också.

Jag sa att jag tyckte det var det konstigaste jag hade hört att man kan jobba efter 2-3 dagar när man har varit död i 10 min och att dom inte ens gjorde så att X hamnade på psyket när X var vaken efteråt. X lämnar mig inte ifred vad jag än gör. Jag har blockerat nummer men X kan ändå smsa mig.

X har hållt på fram och tillbaka i 5 år snart. Och jag har bytt nummer konstant och jag är trött på det.

Vad ska jag göra? Och är det stalking då jag svarade den gången efter att X hade vart på sjukhuset om X ens var på sjukan?

Annons:
[Jessica_91]
11/22/11, 12:46 AM
#1

Ja skulle jag säga. Den här personen verkar vara sjukligt besatt av dig. Jag skulle gå till polisen och se om de kan hjälpa dig på något sätt, personen är uppenbarligen inte riktigt frisk. Har du sparat konversationer ni haft via internet/mobil?

[Catfight]
11/22/11, 12:52 AM
#2

Hej !

Jag tror inte att han var på sjukan. Alls faktiskt. Hade han tagit en överdos av sömntabletter så hade psyk defenitivt tagit in honom. Han hade iallfall inte jobbat dagen efter.

Och du är inte skyldig honom något !  Det där är en sjukdom han har och du borde gå till polisen och se vad de kan göra för att hjälpa dig. Det är ett sjukligt beteende och jag tror inte att han mår så bra av det själv heller.

Först tä'nkte jag att det lät som någon som fick sitt hjärta krossat för första gången. Men fem år är väldigt lång tid och det är viktigt att du går till polisen så att det inte eskalerar.

Hur gammal är denne ?

DarkKitty
11/22/11, 12:55 AM
#3

@Jessica. Jag har sparat en del sms. Jag tycker att det är så sjukt jobbit att X inte kan förstå att jag inte vill ha kontakt med X. Jag har funderat på att gå till polisen. Samt har jag inte ork att sitta i förhör då det har  framkommit ett hot direkt så. Jag  jag orkar inte ha det såhär. X ger mig hela tiden dåligt samvete, jag tycker synd om X men jag hatar X samtidigt.

Samt är jag orolig ifall polisen inte skulle ta mig på allvar. Då hade jag inte orkat mer med livet känner jag, alltid behöva oroa sig ifall X väntar på mig ute och så vidare. Känner ångest som ens gav ut mitt nummer från första början. Dock efter att vi lärt känna ett tag innan. Rättare sagt trodde att jag lärt känna X.

DarkKitty
11/22/11, 12:57 AM
#4

@ Catfight.

Jag tvivlar också på att X varit på sjukan. X är 23 år gammal.

X har slutat några gånger men sen börjar det om igen. Jag trodde X hade slutat men idag så försökte X ringa dock fick jag bara ett sms om att nummret hade försökt ringt, men det kom inte fram då jag blockat X.

[Jessica_91]
11/22/11, 12:58 AM
#5

#3 Jag lider verkligen med dig, kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara.

Gå till polisen och var ärlig, förklara precis hur personen betett sig och hur DU mår. Måste vara otroligt stressande för dig.

Hur reagerar personen om du slutar svara helt ett tag? Vet denne vart du bor?

[Catfight]
11/22/11, 1:00 AM
#6

Darkkitty Det låter verkligen jättejobbigt. alltså. Det är synd om honom på ett sätt för han måste ha någon slags störning.   Men även om han inte utgör ett hot så går det fortfarande att få besöksförbud. Och då får han inte kontakta dig alls. Om han gör det iallfall så kan han få fängelse. Jag tycker verkligen att du ska ta upp det med en polis. för ditt eget bästa =)

Annons:
DarkKitty
11/22/11, 1:07 AM
#7

@ Jessica

Tack, det är väldigt jobbigt. Jag är stressad och vågar knappt sova. När jag inte svarar så säger X att han ska ta livet av sig och att X älskar mig. Ibland får jag inget sms på flera dagar men sen fortsätter det.

X vet inte längre vart jag bor då jag har flyttat från den gamla orten tack och lov.

@Catfight

Jag tycker också synd om X. Jag försökte övertala mig själv att X behövde tid för att smälta det hela och sa att jag alltid kommer finnas där som en vän ifall det är något. Och jag fick dåligt samvete för att jag sa så till han på den tiden. Jag bad om ursäkt men att jag inte vill ha kontakt med X överhuvudtaget och att X kommer hitta en annan X kan bli ihop med.

Jag ska gå till polisen snarast möjligast.

[Catfight]
11/22/11, 1:10 AM
#8

Darkkitty. Jag tycker att du verkar vara en stark individ. Och jag tycker det är väldigt starkt av dig att skriva på detta forum och att du vet hur det ligger till och vill göra något åt det. det finns ju trots allt många som inte vågar säga något eller inte vet om de ska säga något eller så.

Många styrkekramar till dig !

[Jessica_91]
11/22/11, 1:15 AM
#9

#7 Tycker det är skrämmande att läsa att du byter nummer men att han ändå lyckas få tag på dig, kolla med polisen om du kan få hjälp med att få ett bättre skyddat nummer.

Förstår att du tycker synd om X, det är synd om denne för denne är inte frisk och mår säkert väldigt dåligt. Men det är viktigt att komma ihåg att DU INTE är ansvarig! En normal person reagerar inte såhär och X har orsakat dig mycket psysisk skada med flit. X behöver hjälp men du ska absolut inte ha dåligt samvete för något.

Det låter hemskt men jag tycker du helt ska ignorera sms från X, även när X hotar om självmord. Det är synd om X men det är INTE okej att bete sig på det här sättet.

DarkKitty
11/22/11, 1:22 AM
#10

@ CatFight

Tack, ibland tror jag inte att jag är stark. Dock försöker jag ta en dag i taget.  Jag tvekade i en timme innan jag skrev men kom fram till så länge jag är anonym och inte lägger ut bilder kan jag känna mig säker.

Kramar

@ Jessica

Jag ska kolla med polisen om jag kan få hjälp samt ett besöksförbud.

Jo jag vet egentligen att det inte är mitt fel. Möjligtvis dumt att svara på smset om det där med "sjukan".

Jag ska igonorera allt från och med nu. Jag stör mig så väldigt mycket att X inte förstår och respekterar vad JAG vill. Och ändå säger X att  X älskar mig. Men älskar man någon så RESPEKTERAR man vad den personen älskar vill och känner.

Tack för att ni stöttar mig.

Kramar till er båda.

[Catfight]
11/22/11, 1:24 AM
#11

Darkkitty

Jag kan förstå det.  Det måste vara jättejobbigt att gå igenom sådant här =/ .

[Jessica_91]
11/22/11, 1:29 AM
#12

Skönt att höra att du förstår det i alla fall, X verkar vara väldigt manipulativ.

Du får gärna uppdatera oss om hur det går och självklart skriva av dig om det känns väldigt jobbigt!

*Kramar*

DarkKitty
11/22/11, 1:46 AM
#13

@ Catfight.

Jag har aldrig upplevt något så jobbigt tidigare.

@ Jessica.

Jo han är rätt manopulativ.

Jag kommer uppdatera om det händer något mer samt vad polisen säger.

Nu ska jag försöka sova.

Tack ännu en gång för erat stöd

kramar till er båda.

Annons:
[Catfight]
11/22/11, 1:49 AM
#14

Darkkitty

Vad det nu än är värt så vill jag finnas här för dig !. Jag känner att jag vill hjälpa dig på något sätt. Men jag vet inte riktgit hur. Och det enda sättet jag kan komma på är att finnas här för dig. Här i tråden och i PM. Hoppas du sover gott ! Natti

KRAM

Imasy
11/28/11, 11:24 AM
#15

Hur kan denne person få tag på dina nummer när du byter? Har du abonnemang eller kontantkort?

Är lite dåligt insatt, men har det inte till och med kommit nya lagar gällande stalking?

Jag tycker hur som helst att du ska gå till polisen med detta.

Upp till toppen
Annons: