Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 2329 ggr
[Dominik]
2011-09-14 18:56

Misshandel ? ska man anmäla det ?

Så det finns en kille (flyktning) som går i samma klass (åk9)som jag, men han är aldrig i skolan. Han bara kommer ibland och stör, och det som stör mig är: när han är i skolan så slår han småbarn, asså han bara frågar barn nånting och om en sekund så ligger dom på marken och gråter eftersom han slår dom. Sist misshandlade han en kille som går i 5an!!!! Och efter att ha misshandlat någon så säger han typ så här "om du säger vad som händer här, till någon så kommer jag att hitta din familj på enoro och skjuta alla".

Lärare gör ingenting åt det, dom är t o m rädda för honom. Så jag undrar om jag kan anmäla det till på polisen, o kommer polisen göra nånting med killen ?

Annons:
Linnea
2011-09-14 18:59
#1

Absolut ska du anmäla! Och säg till lärarna att de kan bli åtalade för medhjälp om dom bara tittar på!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

[stefan&krister]
2011-09-14 19:00
#2

Jag tycker du ska anmäla killen till polisen!

[Dominik]
2011-09-14 19:02
#3

#1 Hehehe Nice! Men dom är mest rädda för honom.

#2 Ok, men kan jag göra det anonymt ? Jag vill inte att alla ska få veta att jag anmäler folk osv.

Linnea
2011-09-14 19:05
#4

#3 Det går att anmäla anonymt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Honestyisdead
2011-09-14 21:29
#5

Man tycker ju att Lärarna är dom som borde ta ansvaret över situationen och anmäla killen! En annan elev ska inte behöva göra det.

Fy på dina lärare!

[Dominik]
2011-09-14 21:36
#6

#5 Det tycker jag också. Jag har t o m snackat med min mentor, men hon sa att man kan inte göra nånting åt det.

Annons:
Honestyisdead
2011-09-14 22:08
#7

#6 Din lärare verkar inte veta vad hon pratar om. Man kan prata med föräldrar, man kan stänga av eleven, kontakta socialen och polisen.

Otroligt att vuxna låter något sådant hända om och om igen! Inte konstigt en del inte vågar gå till skolan då elever som missköter sig grovt får hållas.

[Dominik]
2011-09-14 22:18
#8

#7 Jag vet. Det är rätt trist. Men imorgon eller på fredag ska jag till polisstationen :) o imorgon kan jag gå till socialen o säga händer i skolan.

Honestyisdead
2011-09-14 22:23
#9

#8 Jag tror inte du kan kontakta socialen, tror det är bäst polis eller lärare gör det. Men du kan fråga polisen hur man ska gå till väga för att få en vuxen att reagera.

[Ninjakossan]
2011-09-17 12:10
#10

Klart att du ska anmäla, sådant beteende är absolut inte okej, och det är skandal att de vuxna på din skola inte gör något. Vet du om de har en dialog med hans föräldrar?

Viktigt att ha i åtanke är att han inte beter sig så för att han är ond (det är få människor i världen som är onda), utan antagligen för att han mår dåligt. Det är givetvis ingen ursäkt, man får aldrig bete sig så som du beskriver att han gör. Men det kan vara bra att tänka på, så att man inte målar upp honom som ett fullständigt monster. Förståelse behövs även för elaka människor.

[Dominik]
2011-09-17 12:25
#11

Jag snackade med en kvinna från socialen i fredags. Vi snackade ungefär 1 timme, och hon sa att socialen vet vem det är, men dom visste inte att det var så illa, så hon sa att dom ska göra vad som helst för att förbättra situationen i skolan.

#10 Jo, jag var själv elak :/ innan, men har aldrig slagit någon och hade inga familjeproblem, och vad jag vet så har han inte det heller så jag bara tycker synd om honom, önskar att han ska hammna i fängelset, nån gång i framtiden.

Upp till toppen
Annons: