Annons:
Etikettövrigt
Läst 2191 ggr
Itchy
2011-07-30 22:18

knepig granne

(visste inte vad jag skulle kalla honom då inget ännu är säkert)

men jag har snart bott på denna gård i 1 år, och hela tiden så har jag lagt märke till en grannes udda beteende…så fort det är några barn ute & leker på gården så bokstavligt hänger han utanför fönstret för att titta på dem, och det är inte bara jag som lagt märke till det, flera av småbarnsmammorna jag ofta pratar med tycker att han är rent sagt obehaglig i närheten av barn

grannen är ca 70 år gammal & bor på bottenvåningen & går med rollator, ibland kan han "locka till sej" barn för att hjälpa honom uppför trappan med rollatorn, men när ngn vuxen frågar om de kan hjälpa, då är det inte intressant längre…

finns det ngnstans man kan rapportera detta "misstänkta" beteende ??

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
ANNIA
2011-07-31 04:39
#1

Itchy det är väl polisen du ska prata med om det om du tror att det är nån fara för barn.

Men några tankar på kanske varför han beter sig som han gör. Han kanske bara är ensam. Kanske aldrig fått barn eller tappat kontakten med dom eller dom kanske avlidit före han så att han saknar barn och barnbarn.

Sen kan det ju också vara så att han kankske mentalt inte är riktigt som vi andra så att han hellre är med barn än vuxna för att det helt enkelt känns bäst utan att för den skull vara nåt annat. Sen ska man heller inte glömma att vissa äldre blir senila och beter sig lite annorlunda utan att det är nåt "farligt".

Och hur länge är barnen med han. Är det bara fram till dörren eller följer dom även med in till han.

Och är det så att han bara är ensam och saknar barn så kan det ju bli väldigt konstigt om polisen knackar på och talar med han att dom fått in anmälning om att han beter sig konstigt.

Och det kan ju ställa till det även på andra sätt, om andra i grannskapet ser när polisen kommer så kan han få stämpel på sig och att alla då håller sig på avstånd. Och med de risker kan medföra för han från andra.

Är det nån som vet nåt om han överhuvudtaget förutom att han beter sig lite konstigt.

Men ring polisen och prata med dom.

Upp till toppen
Annons: